click la...nk beli tudung byk2 ni..hehehehe

Wednesday, June 8, 2011

part time job...

part time job???since i am completely jobless baru la terfikir nk buat part time kan...tapi kerja apa???ramai frens suggest buat la biz secara online...how to start...dah cuba google byk kali still xpaham2 (maklumla saya bukan it savvy..jauh skali biz minded)
malam ni tetiba tak boleh tido...dlm dok berangan2 atas katil tu..tetiba dpt 1 idea...nape xbuat something yang diri sndr suka..iaitu masak..walopun aku masak xla sedap mana..tp enjoy bila dpt buat something yang org boleh mkn especially bila tgk keluarga sndr yg mkn masakan kita...so i wake up and start la mencari resipi yang mudah dan simple...
teringat dulu masa kerja kat Jln Tun Razak, KL (nama company dirahsiakan) hehehehe ade org jual kek coklat kat depan jalan..and kakak tu jual kat situ hanya setiap jumaat je...nk kata sedap sgt kek die xla..rasanya aku buat lg best kot.. (ok perasan)...tp presentation kek tu yg buat ramai org beli dan antaranya ialah aku la kan..hehehehhe...
so td dah google resipi kek coklat...saje nk tgk kot ade org lain buat lg simple dr my resipi kan...bila jumpa rasa xsbr plak nk try..kalau sedap boleh la start buat...and boleh la start jual...
wish me luck guys...kalau menjadi Alhamdulillah syukur sgt2..ini semua rezeki anak je...kalau xmenjadi xpe la..at least aku try dr xbuat pape lgsg kan...ape pun doakan kejayaan saya ye...

No comments:

Post a Comment

nuffnag ads..heee