click la...nk beli tudung byk2 ni..hehehehe

Thursday, July 12, 2012

HATI

HATI...

Kecik je sebenarnya...tak lah besar mana..tetapi Allah itu mampu membuatkan..HATI kita yang sebesar 2 tapak tangan itu..menyimpan berjuta perasaan...
marah..sedih..gembira..kecewa..suka..duka..hiba..sengsara..sakit...dan segalanya yang baik atau tidak mampu disimpan...segala kenangan..segala kegembiraan..segala memori...segalanya yang terjadi dalam hidup kita mampu simpan di dalam HATI kita...Betapa agungnya ciptaan Allah yang satu ini...

HATI...

Teman kita sewaktu sunyi...sahabat dikala berduka...kawan ketika gembira...teman terbaik kita...segala rahsia dipendam di sana...rahsia yang tidak dikongsi bersama orang lain sekalipun ibu bapa...selalu org membicarakan..bagaimana mendidik hati..apakah makanan kepada hati...bagaimana membuat hati bahagia...

HATI...

Bila mana 1000 rahsia tersimpan kukuh dan kemas...sampai bila?satu waktu nanti pasti akan terpecah juga...ibarat air di dalam tempayan yang penuh..lama-lama melimpah keluar juga...namun aku yakin...HATI aku masih mampu bertahan...selagi boleh akan ku pendam..selagi mampu akan aku jaga..selagi terdaya...aku pasrah melalui segalanya...

HATI...

Bersabarlah kau...maafkan aku kerana kurang menjaga dirimu...aku kurang menghadiahkan mu doa...aku jarang mendengarkan kau Quran...aku jauh sekali mengingatimu ketika senang...TAPI...bila waktu susah..kau aku dambakan...



P/S:> sorry..entry agak sedih sbb hati tgh sedih.... :-(

No comments:

Post a Comment

nuffnag ads..heee