click la...nk beli tudung byk2 ni..hehehehe

Friday, January 18, 2013

Duit kena curi dalam account (please read)!!!

Assalamualaikum...

Ya Allah selamat pagi Malaysia...niat di hati nk buat entri mengenai percutian daku ke negara yang tak berapa nak jiran..tetapi kita stop dulu cerita cuti-cuti...sebab apa? sebab hati ini tgh sakit...so bila balik dari bercuti..terus xde mood nk update mengenai percutian..tapi nk cerita dulu kenapa aku sakit hati...

Ceritanya begini...hari terakhir aku di negara orang...kebetulan pihak hotel ada sediakan wifi percuma...aku pun teringat nk cek account balance...memang last aku tahu duit dalam bank masa tu ada dekat RM1800...itu adalah balance pada tarikh 5 Jan 2013...So sebab tetiba aku terasa macam tak cukup duit plus aku malas nk draw duit kat negara orang...pagi 8 Jan 2013 (Selasa) sebelum fly aku minta hubby draw duit lagi RM1000...waktu dia draw tu pukul 7.00am...lepas dia draw..dia tak pulak amik resit bank tu...sebab katanya ada sekor mamat dok usha2 dari luar bank (waktu tu dia sorg je)...so dia pun blah dalam keadaan tergesa-gesa...

Aku pulak...takde la check acc balance sehingga la pada 15 Jan 2013...di dalam bilik hotel tu la..aku tergerak nk tgk..and know what!!bila aku cek balance aku tinggal RM4.00 SAHAJA!!demm..mana pegi lagi RM800 aku??

Aku dah start panik...waktu tu malam...esok siang dah nk fly balik malaysia...aku cek transaksi...ada hamba Allah keluarkan duit aku pada 6 dan 7 januari 2013...mula-mula dia keluarkan RM300..then followed by RM500 and another RM500...pastu agaknya sebab dia KESIAN kat aku kot...dia cash deposit balik RM450 dan RM50...so maknanya ada 3x transaksi pengeluaran...dan ada 2x transaksi duit aku masuk..memang terpampang kat dalam online banking aku tu...

Ya Allah...aku rasa macam dah nak nangis time tu gak!! Aku tanya hubby...kot la dia ade keluarkan duit kan...dia cakap xde...and memang sepanjang tarikh dari 5 - 8 januari tu kad ATM ada dalam purse aku aje...so macam mana pulak hubby nk keluarkan duit kan...and the worst part is...kalau nk check CCTV bank...hanya dalam masa 3 hari sahaja...aku ni cek dah terlebih hari...so chances nk tgk muka makhluk Allah yg perangai cm haram jadah ni agak tipis...

Hubby suh aku relax lagi...sebab dia taknak aku stress kot...dia cakap nanti bila balik Malaysia...dia akan mintak kawan dia yang kerja kat bank tolong tengokkan account aku...and tahu tak...bila balik malaysia...memang member tu pun cakap benda yang sama...dia siap call bank negara lagi...orang bank negara cakap susah sikit nk trace but they will try their best to check on my account and tgk CCTV...but dia cakap pengeluaran tu memang dalam area Kuala Lumpur la...kena tunggu 3 hari bekerja utk mereka proses dan semak...

As for me..takpe...aku tunggu je 3 hari ni...aku doa semoga manusia tu kantoi...and kalau betul kantoi aku sumpah aku akan cari lawyer and saman BOTH bank dan hamba Allah tu...kenapa aku nk saman bank..sebab pertama...SECURITY dorang tak bagus langsung...macam mana pulak orang boleh keluarkan duit orang lain tanpa kad ATM...see nampak sangat ada duplicate card or something....ke-2 ini adalah kali ke-2 aku kena camni...so memang takde maaf laa....aku suspect org yang sama..tapi selagi takde bukti kukuh memang la aku taknak main tuduh-tuduh...and kepada manusia tu...ko tunggu je la..memang aku akan pastikan ko meringkuk dalam penjara kalau betul ko buat...

Memang pada orang RM800 tu xde besar mana..tapi aku bukan keje pagi smp petang semata nk bagi orang duit free...so korang tolong la doakan utk aku semoga aku berjaya...and semoga mausia tu tertangkap...mungkin hari ni aku kena...esok2 korang pulak kena...so sebelum ramai org kena cm aku..baik kita beringat...

oh ya! bank yang aku maksudkan ialah MAYBANK!!u sucks!@

1 comment:

  1. Ya Allah jahatnya org tu... bahaya tol mcmnie.. Semoga segala dipermudahkan ya..

    ReplyDelete

nuffnag ads..heee