click la...nk beli tudung byk2 ni..hehehehe

Wednesday, January 2, 2013

happy 11th anniversary husband...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah 2 Jan 2013...masih bernafas dibumi Allah ni...salam tahun baru 2013..semoga tahun ini menjanjikan kehidupan yang lebih baik buat diri aku dan korang semua...

Semalam 1 Jan 2013...Terimbas kembali 11 tahun yang lalu...tarikh keramat 1 Jan 2002 dimana aku dan en papa couple...masa tu baru Ting 5...hehe orang sibuk dengan SPM..aku sibuk dengan bercinta...masa tu kan tgh trend couple-couple ni..kalau takde tu kiranya macam tak laku / glamour la...

Tapi kami pasangan yang lain dari yang lain...nama je couple..tapi sorang kat sana..sorang kat sini...kami jumpa hanya seminggu sekali...itu pun hari biasa...waktu habis sekolah..sanggup meredah naik bas Metro 30 dari Pandan Indah menuju ke bandar KL demi nak jumpa cinta hati...konon la cinta sangat kan..hehehe

Kami selalu jumpa dekat Central Market / Pasar Seni...dari sana naik bus pulak pergi Mid Valley...saje nak habiskan masa duduk berdua-dua...sehingga la sampai satu hari...bila dah habis sekolah..dah dapat result SPM pun...en papa kena hantar ke Lumut untuk mengikuti latihan pegawai kadet TLDM...aku??meraung laaa...waktu itu aku masih di KL...tak dapat sambung UPT...kena masuk Form 6...

So waktu dia di Lumut..aku di KL...memang tak dapat nak berhubung langsung...kadet TLDM tak boleh pegang handphone sepanjang waktu latihan...nak balik pun tak boleh...end of 2003 aku dapat tawaran ke UiTM Arau, Perlis...menyambung pengajian ke peringkat Diploma Komunikasi dan Pengajian Media...en papa? masih di Lumut / Sabah ntah...

Selama 1 semester aku di Arau...masih tak dapat berhubung dengan cinta hati...kami jumpa hanya waktu raya...itu pun sekejap...sebab sama ada dia cuti lambat atau dia dah nak balik awal...tapi kami setia...cewahhh setia la sangat...ye..kami memang setia..menunggu antara satu sama lain...dia flirt aku flirt..tapi hati kami masih satu...

Ramai kawan tanya aku...macam mana aku boleh survive...boleh bertahan...percaya kah aku pada dia? yakin kah aku pada dia?? setia kah dia pada aku di sana...almaklumla...tentera ni orang kata satu persinggahan satu awek...entah? aku pun tak tahu...kami bukan la seperti pasangan lain..yang selalu berjumpa...yang selalu mencurah isi hati...yang depan mata pun boleh curang..apa lagi yang nunn jauh di sana...

Dia juga sama...kawan-kawan dia selalu tanya soalan yang sama pada dia...tapi mungkin kami ada ikatan hati yang kuat...percaya antara satu sama lain...selalu berdoa semoga ikatan ini diakhiri dengan sebuah perkahwinan...dan Alhamdulillah..berkat kesabaran dan kepercayaan....kami berjaya memeterai janji kami..dia berjaya mengotakan segala janji dia pada aku...

Sekarang...usia perkahwinan kami dah 2 Tahun 2 Bulan...seorang anak lelaki Ahmad Afiq Aryan yang selalu menjadi penyejuk hati...dan usia kandungan anak ke-2 kami yang dah memasuki 6 bulan...aku bahagia dengan kehidupan aku sekarang..punya suami yang penyayang..dan hidup aku lengkap dengan kehadiran Aryan dan anak yang bakal lahir april nanti...adat rumah tangga...kadang kala ada gelora..tapi aku sentiasa berdoa pada yang eSa..semoga bahtera yang dilayari bersama ini..kekal utuh hingga ke jannahNYA...

Pesanan buat sang suami....
11 years journey with u..upside down we go through..so many joy n tears we face together...now we are more stronger and bigger..2 years and 2 months of marriage with 1 and I can say quarter children...thanks for always be there for me even though we're not always together...happy 11th anniversary husband...

No comments:

Post a Comment

nuffnag ads..heee