click la...nk beli tudung byk2 ni..hehehehe

Wednesday, February 20, 2013

My life Upside Down

Assalamualaikum semua...

Lamanya tak update....maaf sebab busy ya amat...plus macam-macam hal berlaku dalam kehidupan ini sejak 2 menjak ni...ada perkara yang baik...ada yang tak berapa nak baik...ada yang gembira..ada juga yang menangis...

So how are u guys..harap bertambah la sihat sejahtera hendaknya...Alhamdulillah kandungan dah masuk minggu ke 31...tak lama dah lagi ni nk bersalin dah...perasaan..of course la nervous...serious! aku takut nak bersalin...setiap hari berdoa semoga Allah permudahkan segala kesulitan diri ini...ye la..sebab dah rasa macam mana nk bersalin kan..so rasa la nervous..kalau tak huh haremmmm...tak takut pun.. (itu la yang aku rasa masa mengandungkan Aryan dulu)

So just quick update sepanjang aku tak berblog ini...

1. Bercuti ke Ho Chi Minh Vietnam
2. Duit dalam bank kena curi
3. Rumah kena masuk pencuri.. (duit cash mak tok hilang dalam RM2000, duit aku cash dalam RM300 plus rantai dan gelang aku yang dibeli menggunakan duit mas kahwin and mini laptop..)
4. Hubby kena pukau...(end up dia sedar masa tu minyak motor dia dah habis n dia kat Sabak Bernam Selangor...duit dalam acc abis kena keluarkan plus handphone iPhone 4 kena kebas...)
5. Dapat bonus kali ke-2 (thanks UniKL)
6. Berjalan ke Sutra Beach Resort, Merang Terengganu dan ke Kelantan (hilangkan stress sbb duit dah abis)

Rasanya itu je la major things yang terjadi pada aku lately ni...macam-macam kan...memang aku sedih n stress...susah nk dapat balik semua duit yang hilang tu...and memang aku TAKKAN HALALkan walau 1 sen benda yang di ambil oleh sang pencuri ni...

Nanti la..bila mood dah ok sikit baru la aku cerita one by one..tak janji bila but insyaAllah will update later...aku doa semoga korang tak menerima segala apa yang aku terima di atas tu...mungkin ujian Allah..but satu perkara yang buat aku sedar...

DUIT bukan SEGALANYA...tapi segalanya PERLUKAN duit...bila untuk kali pertama nya sepanjang temph aku bekerja ni..aku tengok balance dalam account aku RM0.00 memang aku stress yang agak melampau...in fact aku mengalami kemurungan sehingga setiap hari aku moody je...nasib baik Ahmad Afiq Aryan dan en Papa ada menghiburkan hati ni...

Kepada semua yang membaca ni...hati-hati ketika berjalan..jangan mudah percaya pada orang...sentiasa ada rasa curiga...and kalau boleh jangan jalan sorang-sorang...betul duit tak boleh beli kebahagiaan..tapi cuba korg try tgk balance dalam acc ade RM0.00 and waktu tu baru awal bulan..mau tak sasau di buatnya...apa nak makan...macam mana nk beli susu dan pampers anak...tapi sentiasa ingat...REZEKI Allah sentiasa di mana-mana..jangan sesekali membelakangi DIA ketika susah dan senang...Alhamdulillah now dah ok sikit...masih cuba nak lupakan kejadian2 yang tak best tu..nak ingat yang best je...

sehingga bertemu lagi...kita cerita lain kali eh...take care...doakan semoga aku ok aje...

p/s:> punyalah fobia dengan kejadian ni..aku suruh hubby request duduk kat quarters TLDM tau...tapi bila dapat berita yang lif putus tu rasa ngeri pulak...hahahahahhahaha

2 comments:

  1. serius anis?
    skrg mmg slalu jd kes pukau. mak aku pun pernah kena, org masuk rumah slumber je amik gelang tgn mak aku. bila org tu dh pegi baru mak ayah aku sedar.

    lg skali kejadian, mak aku dgn rela hati pergi keluarkan duit tabung haji dia bg kt org. time tu mmg dia kat tabung haji..tpai dia keluarkan duit tu kat bank islam.

    mmg skrg kena berhati2. amalkanlah apa2 doa dan zikir agar membantu kita dilindungi Allah.

    semoga Allah murahkan rezeki kau sekeluarga. InsyaAllah ada hikmah, menuntut kesabaran dan kekuatan iman. insyaAllah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Serius la babe...

      tu la..zaman sekarang ni..kalau org bagi salam ke ape...jgn bukak pintu terus...tgk dari tingkap je...

      bahaya la...duit habis...sakit hati pun dapat...

      amin..thanks atas doa ko babe..aku ni bukan apa...duit tu la aku simpan untuk after bersalin nanti...mcm mana nk buat...barang baby satu pun aku xbeli..kononnya nk tunggu expo baby...ye lah...xde rezeki...xpe la..Allah balas kat rezeki lain pulak..

      Delete

nuffnag ads..heee