click la...nk beli tudung byk2 ni..hehehehe

Thursday, March 14, 2013

Entri takde tajuk...

Assalamualaikum semua...

Apa khabar korang? Lama tak update since last entry kan...nak kata busy sgt tak juga...nak kata malas YE kot..hahahahaha....tak sempat la sebenarnya...tak busy kat office tapi gile ko takkan aku nk berblog depan bos...now bos takde kat office..baru la boleh blog..curi masa sikit...kalau kat rumah memang tak la kan...mcm mana nak layan blog malam-malam aku busy melayan AAA...

So what's up guys? Lately ni aku byk terfikir akan perancangan Allah kepada aku dan family...benar kata orang...anak itu membawa 1000 rahmat dan rezeki...tak pasti anak yang mana satu..sama ada yang depan mata atau yang masih di dalam kandungan ini...tapi aku percaya dan selalu berdoa..kedua mereka murah rezeki dan jangan rasa susah...

Kenapa aku tiba-tiba emosi...bila aku kenangkan..past few months...rezeki kami sekeluarga tak pernah putus...syukur Alhamdulillah padaMU ya Allah...DIA tarik rezeki...kemudian DIA bagi dalam bentuk lain...duit hilang dalam bank...dia ganti dengan aku dapat bonus...bila tiba-tiba sesak tiba-tiba hubby dapat duit claim yang entah dari mana...bila anak nak keluar tiba-tiba hubby naik gaji...ehh macam-macam la...

Walaupun ada orang kata..."eleh...sama aje...duit ko tak berkembang juga...hilang je dapat..hilang je dapat..." ye memang aku akui...duit tak dapat nk menyimpan..tapi tahukah korang bagaimana perasaan bila ko bukak wallet ko tgk duit tinggal RM10 je...gaji nak tunggu lagi 2-3 minggu...minyak motor/kereta..time tu susu pampers anak habis...and paling worst..nak beli lauk pun takde duit...

Betul..duit bukan segalanya..tapi tanpanya zaman sekarang...Allah aje tahu...even nak buang air pun kena bayar tau...tapi takpe la...mungkin yang berkata tu mereka tak rasa ape yang kami rasa..tak lalui apa yang kami lalui...aku doakan semoga Allah tidak memberikan korang pengalaman seperti aku...biarlah korg senang sentiasa...supaya mudah-mudahan korang boleh bantu orang yang lebih memerlukan...


2 comments:

  1. ade jugak yang mengata ke , lantak p laaa depa , tak semestinye hidup nie senang sentiase dan susah sentiase , ade naik ade surut jugak , sabar la ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee..ada la yang kata..takpe la...hak dorg nak cakap...saya sabar je la ni...tak guna nak marah-marah pun...thanks atas nasihat..

      Delete

nuffnag ads..heee