click la...nk beli tudung byk2 ni..hehehehe

Wednesday, December 12, 2012

Hati dan Angan...

Assalamualaikum...

Dulu masa zaman anak dara...bujang-bujang dulu...saya kerap benar berangan...
Saya sukakan alam impian saya...penuh indah dan tak pernah mengusutkan minda dan hati...
Saya kerap menulis..meluahkan isi hati...supaya segala kesedihan, kesusahan dan kesengsaraan saya hamburkan pada sehelai kertas...
Supaya bila saya bangun pada keesokan harinya...saya menjadi diri saya kembali...anis yang ceria..manja dan suka mengusik orang...
Tapi...segalanya berubah bila bergelar isteri...dan terus berubah bila menjadi ibu...saya tahu..kini saya tidak lagi keseorangan...saya tak boleh lagi berangan...alam impian kini menjadi impian..saya tahu kini saya berada di alam realiti...ada seseorang yang mengharapkan kasih sayang dari saya...mengharapkan saya menjadi tempat untuk bermanja...menjadikan saya tempat berlindung dan bergantung harap...
Saya cuba menjadikan alam impian saya menjadi realiti...berharap supaya segala yang saya selalu angankan dulu menjadi nyata..ohh alangkah bahagia nya saya...
Namun saya terlupa...manusia itu tidak sempurna...sebaik mana pun kita..tetap akan membuat kesilapan...
Saya juga akhirnya tersedar..bahawa realiti itu tak seindah mimpi...realiti itu kadang kala menyakitkan...
Angan-angan saya juga tidak semua menjadi kenyataan. Siapa lah saya untuk memilih yang paling sempurna di dunia ini..dengan iman yang hanya senipis kulit bawang...dengan kesabaran yang sama sekali tidak boleh dibandingkan dengan isteri para Nabi..dengan hati yang selalu melupakan Penciptanya di kala senang...saya pasrah...
Namun masih jauh disudut hati ini...saya sentiasa mengharapkan dan mendoakan yang terbaik...buat diri saya dan keluarga saya...doakan semoga hati saya sentiasa kuat..sentiasa berusaha menjadi hamba, ummat, anak, isteri dan ibu yang terbaik...semuanya demi yang saya sayangi...

Amin...wassalam

No comments:

Post a Comment

nuffnag ads..heee