click la...nk beli tudung byk2 ni..hehehehe

Wednesday, December 14, 2011

aku dan kehidupan...

Salam All,

tak tau nk update status ape...tp tgh bosan..tp xde idea pulak nk menulis...
tp tangan ni laju pulak menaip...tp ntah ape-ape la yg aku tulis...tapi nk menulis gak...heyy Anis..berapa banyak TAPI daaaaaaaaaa...

Just nk update pasal diri sndr je...maaf la kalau korg agak bosan..tp siyes aku xtau nk taip ape...today 14/Dec/2011...aku masih lagi lewat...tp xde pulak tanda ape-ape..cuma few days ni badan cm letih sikit...

ntah kenapa aku asik letih je..jgn la korg tanye aku..aku pun xtau...pagi td aku beli nescafe..air tu kira cm WAJIB la aku minum tiap-tiap pagi...tapi......

tapi..pagi td aku xhabis pun...end up aku bg semug penuh kat kakak kt opis aku ni...aku xtau la nape...air yg selama ini menjadi pujaan hatiku tiba-tiba aku xgemar dan xsuka...tekak aku automatik menjadi kembang kuncup n terasa cm nk keluar balik...

hahahahaha korg mesti akan meneka yg aku pregnant kan??entah la...seriously ckp aku pun xtau...aku xcek pun lg..malas nk berharap sgt...tp ade masa-masa aku cm eksaited pulak nk tau..hahah gedik kn??

perasaan aku..hmmmm ntah la...kalau betul la tekaan korg tu..aku syukur sgt-sgt pada Allah..bukan senang nk dapat..ada ramai member aku bertahun cuba nk dapatkn zuriat sndr...sanggup berhabis duit masa dan tenaga semata nk dptkan seorg zuriat..

tapi janji Allah...semua yg terjadi atas kehendakNYA...siapalah kita untuk menentukan..so balik pada perasaan aku td..serious ckp mmg aku syukur sgt2...mudah aku nk pregnant lg...tp..pada masa yg sama...aku xtau la nk ckp cmne...

dalam hati tu ada debar ok...bukan aku xsyukur..member aku ckp..Anis..setiap anak itu membawa rezeki...ok itu mmg aku akui...masa zaman aku mengandungkan Aryan dulu..walaupun aku tak kerja..dgn en papa gaji ciput je..dah tolak rumah kereta bil2 semua mmg tinggal berapa sen je..siyes aku ckp...mmg aku susah waktu tahun pertama perkahwinanku (hahah mmg br je setahun aku kawen pun)..tapi org kata kalau bab mkn tu mmg xpernah la aku kurang..ada je rezeki lebih yg Allah bg pada kami sekeluarga terutama pd anak aku Ahmad Afiq Aryan...

mmg la nk kata pakaian sume xla dpt nk ganti selalu...tp mmg xpernah la kami rasa susah...itu semua rezeki anak...cuma kali ni hati aku ada sedikit kerisauan..andai benar la andaian korg...aku cuma risau menda2 merepek..

macam mana kalau aku xdapat nk bg masa antara suami anak sulung n baby baru?
boleh ke aku didik mereka?
Aryan br setahun kalau adik dia keluar..cukup ke syg yg aku bg pd dia.?
siapa nk jaga?xkn nk harap mak tok..Aryan sorg pun dia dah xte rurus...dia pun xsehat sgt...lgpun kalau betul, nanti Aryan br setahun je..lum pandai nk menolong lg...
tp bila aku ckp dgn en.papa...dia ckp "ma..semua tu hanya mainan perasaan je..jgn risau..mama kn ada papa...pa akan selalu ada di sisi ma..susah senang biar kita sama ok"...

Ya Allah...syukurnya aku padaMU tuhan..memberi aku suami yg sebegitu memahami...walaupun aku tahu aku bukan la seorg isteri yg baik...tp dia masih mahu melayan segala kerenah aku...kadang-kadang aku masam muka dgn dia...dia tetap sabar dgn aku...aku berdoa semoa KAU panjangkan umur kami dan kuatkan jodoh kami hingga ke alam AkhiratMU ya Allah...

itu lah kerja syaitan kan..suka nk bg hati kita risaukan benda-benda yg xpatut dirisaukan...biarlah..aku sentiasa mendoakan agar aku sihat walafiat je...xnk dah pk mnda2 mengarut ni lg...

dah byk sgt aku menulis ni..any news nanti aku update ye...sampai bertemu lg..bye semua...wassalam..


p/s:> aku nebes gak nk tau result tu...hahaha doa-doakan la ek korg..hahahahahaha

2 comments:

  1. kalau ada rezeki...I'allah yang....

    ReplyDelete
  2. tu lah..kalau ada rezeki..doa-doa kan la..dapat xpe..xdapat pun xpe..redha je...hee

    ReplyDelete

nuffnag ads..heee