click la...nk beli tudung byk2 ni..hehehehe

Friday, December 9, 2011

oMbAk RiNdU...

Salam semua,

maaf lama xupdate..kesibukan di pejabat (tapi saye masih online FB ari2) hehehehhe dan juga melayan kerenah anak bujang di waktu petang mmg amat memenatkan...

just nk share, malam semalam saye berdating berdua ngan en.papa menonton wayang filem OMBAK RINDU (OR) yang sedang hebat diperkatakan oleh semua org...ramai yang update status di FB, Twitter, myspace, friendster (uiks natang 2 ni ada lg ke) dan lain2 lagi cakap filem ni best...kalau tgk mmg meleh2 la air mata..

so keinginan hati ni semakin berkobar-kobar la sbb mmg ada novel ni kat rumah..smp lunyai kulit muka buku novel FAUZIAH ASHARI tu aku baca berulang kali dek kerana plot dan jalan cerita di dalam NOVEL itu mmg amat menyentuh perasaan..mmg siyes aku nangis2 baca novel OMBAK RINDU tu tau...

so mmg aku agak menetapkan high expectation gak laa dlm filem (sbb dah baca novel dia byk kali kan). TAPI......sayang sejuta kali syg...filem OR langsung tak sampai standard yg aku tetapkan...maaf kepada pelakon penerbit, pengarah dan semua krew...
bg aku filem tu just OKAY sahaja..xde lebih dan xde kurang..ada part yg aku cm serem sket tp overall aku lgsg xleh nk hayati kesedihan IZZAH dalam FILEM berbanding IZZAH di dalam NOVEL... watak HARIS pulak xmenunjukkan keEGOan yg dipaparkan dlm novel...i mean Aaron berlakon best tp dia dlm filem tu xbest lgsg...mcm dia xberapa nk menjiwai watak..

and lg wat aku nyampah watak "IBU HARIS"...siyes ckp c'mon la..xperlu slanga2 okay...boleh je ckp melayu straight...lg satu plak pasal TUDUNG izzah tu...adoii apesal la selebet sgt...boleh je pakai tudung bawal tu elok2...xperlu la mcm kura2 pakai topi keledar je aku tgk si maya karin tu...huhu sorry kak maya..even u mmg gorgeous kat luar tp bila dah pakai tudung cmtu sumpah XCUN lgsg ok..

lg menyakitkan hati jiwa dan raga bila dah abis movie tu...turun bawah tgh helmet motor dah ilang..CISSSS BEDEBAH betul pencuri tu...aku rasa dia nk curi moto kot sbb handle motor hubby dah kunci tp mlm tu tgk handle dah xlock lg dah..mebi sbb ada org ke ape so die sempat amik helmet je..ya Allah even helmet tu xla mahal tp mencuri ttp mencuri...kalau zaman Nabi dulu dah kena potong tgn tau...

jd sbb dah helmet ilang menambahkan lg rasa xbest tgk citer tu..hahahhahha well xde la overall xbest pun...ada la part buat aku sentap sket especially bila part hariz gantung izzah xbertali..as wife to en papa..aku cm boleh merasai la kalau suami buat cmtu...part tu mak tangkap leleh gak..(almost la) hehehehehe

so overall aku bg citer ni 5/10..hahahahha tp kalau novel die aku bg 11/10..(sukati je nk lebih2 kan..eh sukati aku laa)hahahahahah..so itu aje cerita aku yg panjang berjela ni..sorry kalau korg bosan nk baca...sekian...untuk kali ni aje..

BYEEEEEE!!!!!!!!
Assalamualaikum.

yg benar
aNiS s. MaHdI

2 comments:

  1. aku pon de kenangan tgk OR neh..kua2 wayang tgk kat keta ade surat chenta la plak..hampeh toi...pak polisi wat keja time magrib2~!..

    ReplyDelete
  2. hahahahha..adeh ko nye pak polisi..aku lak sang pencuri..hahahahahha ok la tu...same level..

    ReplyDelete

nuffnag ads..heee